Вода - найважливіша складова частина раціону тварин
Роботизація ферм України
Завод, який працює самостійно
Полегшіть процес випоювання телят
Годівля високопродуктивних корів
Ідеальний відбір корму

  • +38 (0532) 65-65-67

Зиск для тваринників – це має бути нашою головною метою!

Звернення до консультантів з продажу західноєвропейських біологічних консервантів для силосування.

Звертаюся до своїх колег – працівників німецьких фірм, що виробляють у Західній Європі біологічні консерванти для силосу і продають їх українським виробникам молочної продукції. Наші вітчизняні виробники молока зараз перебувають в надзвичайно складних умовах, подібних яким, мабуть, ще не було в історії незалежної України. Значне зниження цін на продукцію тваринництва із одночасним підвищенням собівартості її виробництва (ціна на дизпаливо, білкові компоненти, кредити стали значно дорожчими) при фактичному неможливості отримання вигідних кредитів поставило наші господарства на межу виживання. І в цей складний момент важливо нам, консультантам запропонувати вітчизняним виробникам найбільш економічно вигідні для них концепції ведення їхнього бізнесу, які значно впливають на економічні показники роботи ферм.

Один із таких складників – це консультаційна допомога в заготівлі сінажу із «королеви кормових культур» – люцерни. Для України це стратегічна культура, бо за кілька останніх місяців ціни на соєвий та соняшниковий шрот піднялися значно. В цих умовах наявність в раціоні тварин якісного високопротеїнового люцернового сінажу і буде тією соломинкою, що допоможе нашим клієнтам вижити в ці складні часи. Всі ми знаємо, що при бажанні заготовити суперякісний люцерновий сінаж траву люцерни необхідно косити в стадію бутонізації і прив’ялювати її до 30-40% сухої речовини. Особливо в умовах недотримання параметрів вмісту сухої речовини чи попадання землі на якісне молочнокисле бродіння в силосі часто сподіватися неможливо. Тому, в особливо в цих умовах життєво необхідно вносити в сінажну масу ту кількість молочнокислих бактерій, яка рекомендована в Німеччині – країні-виробнику вашого біологічного консерванту. Бо при зниженню дозування при одночасному порушенні технології (на жаль, але в більше ніж 70% випадків силосування основного корму на українських ферм відбуваються із грубими порушеннями) сподіватися на отримання якісного основного корму не варто. Це із однієї сторони.

Із іншого боку, через інфляційні процеси в Україні за останні півроку ціни на німецький консервант відповідно піднялися на 25-30%, і деякі недалекоглядні консультанти із метою отримання мінімального обороту грошових надходжень на перший укіс люцерни радять нашим тваринникам знижувати дозування свого консерванту, щоб бути найдешевшим постачальником по критерії «гривень на тону сінажу». Йде мова про економію господарствами всього кілька гривень на тону корму при собівартості його виробництв в кілька сотень гривень. Я вважаю, що цей економічний крок і буде справжнім «Троянським конем» для в першу чергу для самих виробників молока. Бо ризик згодовування цілий рік неякісного корму протягом року унеможливить подальший ріст молочної продуктивності, при цьому показники здоров’я та відтворення будуть погіршуватися. Де тут економія? В результаті такого недалекоглядного підходу консультант втратить довіру та взаєморозуміння із своїм клієнтом, а підприємство буде ще у важчому становищі.

Інший серйозний виклик, який, можливо, настане для наших тваринників у разі вступу України до ЄС найближчими роками, коли нашим вітчизняним фермам необхідно буде конкурувати із тваринниками Західної Європи. Досвід країн, що вступили до ЄС показує, що протягом вже року після вступу в Європейську спільноту, вимушені закриватися до 50% ферм через низьку рентабельність їхнього виробництва. Тому, знаючи про цей можливий виклик майбутнього, наші тваринники, якщо вони не планують в майбутньому згортати тваринницьку галузь у своїх господарствах, мають за рік – два зробити великий прорив в рівню ведення свого молочного бізнесу. І в цьому «молочному прориві» їм на допомогу мають прийти досвідчені консультанти, які володіють знаннями та досвідом технології ведення молочного бізнесу на рівні країн Західної Європи. Часу для технологічного прориву у нас залишилося не так багато, тому варто діяти за мудрим прислів’ям «Виклики – це наші шанси для подальшого розвитку». Як ми бачимо, ці виклики вже настали.

О.А.Чуб
канд. с-г. наук,
заступник директора з продажу та консультування
ТОВ "Ефективні системи у тваринництві"
www.estw.com.ua